Jaką reklamę wybrać online czy offline?

Jaką reklamę wybrać online czy offline?

Jaką reklamę wybrać online czy offline?

pobrane (1)Reklama jest ważną częścią prowadzenia biznesu i można się o tym przekonać już na samym początku, kiedy zaczynamy działać. Zakładamy firmę i spodziewamy się, że rozdzwonią się telefony z zamówieniami, a sprzedaż będzie od razu wysoka. Niestety tak się nie dzieje, a nawet jeśli, to naprawdę bardzo rzadko! Bez reklamy powodzenie biznesu jest naprawdę wątpliwe. Jednak wybór reklamy wcale nie jest łatwy. Niestety działa niezwykle mało firm, które oferowałyby marketing online i offline jednocześnie. W Polsce te dwa rodzaje reklam to jeszcze zupełnie inne światy. Dlatego często stajemy przed wyborem; online czy offline?

Jak dokonać wyboru?

Przede wszystkim należy rozpoznać swoich klientów. Najważniejsza jest grupa docelowa, do której kierowane są usługi lub produkty. Jeżeli grupa ta to w szczególności użytkownicy sieci, powinieneś skierować się w stronę reklamy online. Jeżeli z kolei wiesz, że większość twoich klientów woli raczej tradycyjne metody reklamy, zawsze stawiaj na reklamę zewnętrzną. Drugie kryterium, które musisz wziąć pod uwagę to cena. Koszty prowadzonych kampanii w tych dwóch rodzajach reklam mogą się znacznie różnić. Która kampania wygeneruje większe koszty? Z pewnością offline, ponieważ do jej stworzenia trzeba zaangażować znacznie więcej zasobów i materiałów, takich jak nośniki reklam czy emisją spotów. Jeżeli już podejmiesz decyzję, pozostaje tylko agencja reklamowa – należy odnaleźć naprawdę solidnych specjalistów. Oczywiście idealna kampania łączy te dwa rodzaje reklam, jednak nie każdą firmę na to stać. Wybierz zatem ten rodzaj, który będzie dla Ciebie najskuteczniejszy!