Identyfikacja wizualna – co jest konieczne, a co nie?

Identyfikacja wizualna – co jest konieczne, a co nie?

Identyfikacja wizualna – co jest konieczne, a co nie?

visualization-32988_640Identyfikacja wizualna w teorii jest bardzo prosta – są to wszystkie znaki charakterystyczne, umieszczone na m.in. różnego rodzaju gadżetach i opakowaniach, dzięki którym klient będzie mógł rozpoznać naszą firmę. Niestety, kiedy przechodzimy od teorii do praktyki, okazuje się, że temat ten wcale nie jest prosty. Co stwarza problem? Przede wszystkim pomysł, następnie wybór odpowiednich nośników wizualizacji, a także koszty.

Identyfikacja wizualna to najpierw pomysł, a później wykonanie. Pomysł powinien pojawić się jeszcze przed założeniem firmy. Co  musi obejmować? Przede wszystkim nazwę firmy, jej logo lub logotyp, a także hasła reklamowe. Bardzo ważna jest również kolorystyka, która powinna być jednolita, tak aby klient widząc zbiór konkretnych kolorów, kojarzył je właśnie z twoją firmą. Następnie musimy wdrożyć nasze pomysły. Nazwa firmy i logo powinno pojawić się oczywiści na stronie internetowej, na portalach społecznościowych oraz na wizytówkach i ulotkach – jeżeli są potrzebne. Koniecznie muszą znaleźć się również na szyldzie, a jeśli produkujesz konkretne produkty, które SA pakowane – także na opakowaniach. Te elementy są podstawowymi w identyfikacji wizualnej firmy. Jednak to nie wszystko. Jeżeli chcesz, aby twoja firma była uznawana za dobrego partnera, któremu warto zaufać, musisz robić wszystko, aby budować wizerunek marki. Można robić to wykorzystując gadżety reklamowe, na których widnieje logo firmy. Mogą to być podkoszulki, długopisy, kalendarzyki czy notesy bądź kubki. Oczywiście są to materiały dodatkowe, promocyjne dla klientów, które stosujemy jeśli pozwalają nam na to fundusze.