Czy marketing internetowy się opłaca?

Czy marketing internetowy się opłaca?

Czy marketing internetowy się opłaca?

social-media-439155_640Pomimo że reklama w sieci jest niezwykle popularna, nadal podchodzimy do niej z pewną rezerwą. Nie do końca wierzymy w jej skuteczność. Wydaje się nam, że jeśli nikt nie zobaczy naszej reklamy na billboardach czy ulotkach, to na pewno poniesiemy klęskę w biznesie. Tymczasem to nie reklama offline czy też online gwarantuje sukces, ale skuteczny jej dobór.

Aby reklama zadziałała na naszych klientów, musi do nich trafić. Jeśli zatem oferujesz preparaty lecznicze na stawy dla osób w podeszłym wieku, to reklama online nie będzie miała sensu. Musisz wybrać reklamę offline, a więc reklamy w gazetach, które czytają starsi ludzie, emisję spotu reklamowego w TV, czy też ulotki w przychodniach. Jeżeli jednak oferujesz produkty dla osób, które sprawnie posługują się siecią każdego dnia, wydawanie pieniędzy na reklamę offline, naprawdę mija się z celem.

Marketing internetowy nie jest drogi!

Jeżeli porównamy koszty reklamy online i offline, okaże się, że marketing Internetowy nie jest wcale taki kosztowny, jak mogłoby się wydawać, ponieważ jego koszty są przede wszystkim jednorazowe. Najpoważniejszym kosztem jest wykonanie strony internetowej, która będzie posiadała naprawdę dobrą grafikę. Za to zapłacisz od kilku do kilkunastu tysięcy. Jednorazowo musisz również wymyślić hasła reklamowe i slogany. I generalnie duże wydatki na tym się kończą. Kolejne nie są już tak duże i wiążą się szczególnie z pozycjonowaniem strony oraz prowadzeniem portali społecznościowych. Pamiętaj, że sukces polega na odpowiednim dobraniu reklamy.