Strategie marketingowe – zawsze ważne!

Strategie marketingowe – zawsze ważne!

Strategie marketingowe – zawsze ważne!

traffic-sign-562574_640Strategia marketingowa to nic innego jak pytanie o cele które chcemy osiągnąć, a także o sposób, w jaki zostaną one osiągnięte. Dla przedsiębiorstwa cele mogą być różne: Od przedstawienia firmy klientom, poprzez zaprezentowania nowego produktu, umocnienia pozycji, zdobycia większej liczby stałych klientów, aż do zwiększenia zysków firmy poprzez większą sprzedać. Od tego, jaki mamy cel, zależy dobranie odpowiedniej strategii marketingowej.

Samo pojęcie strategii pochodzi od słowa strategos, które z greki oznacza dowódcę armii. Początkowo zarezerwowane było wyłącznie dla działań wojennych. Dopiero na początku lat 60. termin ten został wprowadzony do języka nauk ekonomicznych i jest powszechnie stosowany do dnia dzisiejszego. Strategie reklamowe polegają na postępowaniu w określony sposób, zgodnie z określonym porządkiem i mają obejmować punkt wyjścia, definicję celu, sposób jego realizacji, a także kryteria, według których będziemy podążać.

Planowanie reklamy, a więc wymyślanie strategii, to niełatwe zadanie. Kiedy wiemy już jaki jest nasz cel, musimy dobrze poznać klientów, którym oferujemy produkty i usługi i strategię wykonać „pod nich”. Co więcej, powinna być zrozumiała dla wszystkich. Bardzo ważne jest również to, na jaką kampanię reklamową się zdecydujemy – online, offline czy może łączoną. Dobry strateg reklamowy w firmie jest na wagę złota – jeżeli takiego masz, doceniaj go!