Najważniejsze zasady public relations

Najważniejsze zasady public relations

Najważniejsze zasady public relations

11130730996_03d64c91d9Hasło public relations od kilku lat jest niezwykle popularne. Niestety, właściciele firm niekiedy zbyt wiele wymagają od tego typu specjalistów. Wymaga się od nich wiedzy z zakresu marketingu, reklamy, a często również nowych technologii. Warto zatem ponownie odkryć sens pracy specjalisty od public relations.

Public relations to nie reklama

Bardzo często mylimy public relations z reklamą – a to nie jest to samo! Public relations odpowiada przede wszystkim za przepływ informacji pomiędzy firmom, a jej zewnętrznymi odbiorcami; nie tylko klientami i konsumentami, ale także kontrahentami oraz różnymi instytucjami. Jeżeli firma organizuje imprezę charytatywną, reklama samej firmy nie może przyćmić wydarzenia. Jeśli natomiast piszemy notatkę do prasy, musza znaleźć się w niej rzetelne informacje, a nie reklama działań. Różnica zatem pomiędzy PR a reklamą jest zasadnicza i warto o tym pamiętać.

Fazy public relations

Faza pierwsza to zwrócenie uwagi. Ta podstawowa faza oznacza zwrócenie na siebie uwagi całej opinii publicznej. To danie sygnału światu i otoczeniu: Oto jesteśmy! Jeżeli to się nam uda, następuje faza druga, która prowadzi do zapoznania się, a następnie do zrozumienia interesów obydwu stron (firmy i klientów). Jeżeli przejdziemy te fazy pozostanie już tylko zbudowanie zaufania, które na tym etapie nie będzie trudne (o ile wcześniejsze fazy się powiodły).

Budowanie marki jest niezwykle czasochłonne, a praca w public relations bardzo odpowiedzialna. Niestety, na efekty trzeba czekać, ale solidnie wykonywana praca, przynosi naprawdę duże efekty co możemy zaobserwować na przykładzie największych firm, które nas otaczają, a które na PR wydają naprawdę dużo…